Categories
Motivasi

11 Cara Tetap Bermotivasi & Mencapai Matlamat Anda

Mencapai matlamat kita jarang sekali mudah. Inilah sebabnya mengapa mengetahui bagaimana untuk terus termotivasi sangat penting ketika mendapatkan apa yang kita inginkan dalam jangka panjang. Dan di dunia dengan lebih banyak gangguan daripada sebelumnya – dari akses web tanpa henti hingga pemesejan berterusan – boleh menjadi lebih sukar untuk terus fokus dan produktif dan tidak hanya menyerah pada yang lebih mudah pada masa ini.

Saya sering bergelut dengan motivasi , sama ada berkaitan dengan karier, kesihatan saya, atau hanya menjadi hobi yang saya gemari. Dan walaupun tidak selalu menjadi kesepakatan terbesar (saya tidak begitu penting untuk belajar memainkan lagu kegemaran saya di ukulele menjelang hari jadi saya), kadang-kadang ia sangat membimbangkan saya. Saya tidak mahu dipenuhi penyesalan pada suatu ketika kerana saya tidak meneruskan sesuatu yang sangat saya mahukan, dan saya juga tidak mahu merasa seperti gagal mencapai perkara-perkara yang penting bagi saya , semua kerana saya tidak dapat mengetahui bagaimana untuk terus termotivasi.

Lebih kurang seperti ini

Apa Sifat Personaliti Ophiuchus? Tanda Zodiak ke-13 Mempunyai Kekuatan & Kelemahannya
Oleh Megan Grant dan Nina Kahn

Cara Tetap Selamat Di Hotel Semasa Wabak Coronavirus
Oleh Syeda Khaula Saad

Apa yang Berlaku Dengan Coronavirus Di UK?
Oleh Bustle UK

Adakah Memakai Topeng Melindungi Dari Penyebaran Virus?
Oleh Aoife Hanna dan Alice Broster
Kerana ini adalah topik yang penting bagi saya, saya menyelidiki beberapa penyelidikan dalam talian yang cukup serius, serta memeriksa dengan seorang pakar, untuk mencari cara terbaik untuk terus bermotivasi dalam hidup. Sekiranya anda mencari cara untuk membantu diri anda mencapai matlamat anda , berikut adalah 11 petua yang semestinya dapat membantu.

  1. Jangan Andaikan Wang Akan Memotivasikan Anda

Carolyn Lagattuta / Stocksy
Dalam wawancara dengan Bustle melalui e-mel, pelatih motivasi (ditambah pelatih perniagaan dan kehidupan) Karen Strunks mengatakan, “Banyak orang berpendapat bahawa wang sahaja akan cukup untuk memotivasi mereka, dan sementara itu mungkin melakukannya pada mulanya, sangat sukar untuk mengekalkan motivasi kewangan jika kerja yang anda lakukan sebenarnya menyeret. Sekiranya anda melakukan jenis pekerjaan itu dalam jangka masa yang panjang, anda akan mendapati bahawa tidak ada sejumlah wang yang bernilai untuk menukar bahagian hidup anda dalam aktiviti yang tidak sesuai dengan siapa anda dan apa sebenarnya minat anda dan misi dalam hidup. ” Jadi perkara pertama yang pertama, jujurlah pada diri sendiri ketika hendak menetapkan matlamat!

  1. Pastikan Mereka Itu Matlamat Anda

Felix Hug / Stocksy
Dan berdasarkan catatan itu, Strunks juga mengatakan bahwa, “Salah satu cabaran terbesar untuk tetap termotivasi dan berpegang teguh pada tujuan kita adalah memastikan bahawa tujuan yang telah kita tetapkan itu benar-benar ingin kita capai.” Dia terus menyatakan, “Kadang-kadang kita menetapkan tujuan berdasarkan apa yang kita rasa harus ‘kita lakukan’. Atau kita mendasarkannya pada apa yang orang lain katakan.” Pastikan anda mengejar sesuatu yang anda mahukan dan yang menggembirakan anda – itu boleh membuat semua perbezaan.

  1. Visualisasikan Hasilnya

Jacob Lund / Stocksy
Menurut karya yang dipaparkan di Forbes tentang tetap bermotivasi, penting untuk memvisualisasikan hasil akhirnya dan bagaimana rasanya apabila anda mencapai matlamat akhir. Ini bermaksud memvisualisasikan keringat di punggung anda, rasa lega, kegembiraan sepenuhnya – inilah yang akan mendorong anda pada hari-hari ketika anda tidak merasa seperti bekerja.

  1. Pecahkan Matlamat Menjadi Potongan Lebih Kecil

Studio Firma / Stocksy
Kumpulan kompilasi Forbes yang sama mengesyorkan memecahkan matlamat anda menjadi matlamat yang lebih kecil dan lebih berorientasikan tugas – dan menetapkan tarikh akhir sasaran untuk tugas tersebut. Sebagai contoh. jika tujuan anda adalah “susun semula keseluruhan almari saya,” mulakan dengan mengatakan, “Mula-mula saya akan menanggalkan kasut, kemudian tali pinggang, kemudian mantel musim sejuk di belakang,” dan lain-lain. Kaedah ini boleh menjadikan yang terbesar tugas terasa lebih terkawal.

  1. Ketuk Ke Tenaga Orang Lain

Lumina / Stocksy
Dalam tulisannya untuk Inc, penasihat perniagaan kecil Marla Tabaka menekankan pentingnya mengelilingi diri anda dengan pemikir positif yang mengeluarkan tenaga positif. “Adakah anda mempunyai orang dalam hidup anda yang dapat terlibat dalam percakapan merangsang tentang perniagaan atau perkara lain yang anda minati? Sebagai manusia, kita memberi dan menerima tenaga dan inspirasi. Pastikan anda menerima banyak, atau lebih, daripada anda memberikan, “tulis Tabaka.

  1. Dapatkan Teratur

iJeab / Shutterstock
Tabaka juga mengesyorkan meluangkan masa untuk duduk dan mengatur pemikiran anda. “Ketika saya mengerjakan projek besar, tidak ada yang membebankan tenaga saya daripada fikiran yang terlalu terangsang dan berantakan,” tulisnya. Oleh itu, duduk dan alihkan proses dari kepala anda ke senarai teratur yang sebenarnya, atau bincangkan apa yang anda fikirkan dengan rakan yang dipercayai (atau kedua-duanya). Kemudian jadualkan waktu-waktu tertentu untuk menyelesaikan setiap tugas. Ini adalah kunci untuk mendapatkan apa yang anda mahukan.

  1. Ingatlah Gambar Besar

Salah satu keperibadian YouTube kegemaran saya, Tessa Violet, menekankan pentingnya menjaga matlamat “peringkat teratas” anda setiap masa, walaupun ketika melakukan tugas yang lebih menyenangkan dan lebih berkaitan dengannya. Dengan cara itu, dia berkata, “Sekiranya anda mengalami minggu di mana anda merasa tidak [anda ‘] tidak termotivasi untuk melakukan kerja, anda ingat,” Tujuan saya bukan untuk menyelesaikan kerja. Matlamat saya adalah mengenai sesuatu lebih besar. ‘”

  1. Jangan Bimbang Apa Yang Tidak Anda Kawal

TJ Macke / Stocksy
Dalam sebuah karya untuk The Huffington Post , pelatih kehidupan Stacia Pierce mengatakan untuk “mengendalikan apa yang anda dapat, dan jangan bimbang tentang apa yang anda tidak dapat.” Oleh itu, jika anda sering merasa lumpuh dengan “bagaimana jika” (seperti dalam, “Bagaimana jika saya menulis ini dan tidak ada yang membacanya,” “Bagaimana jika saya tidak diterima dalam program ini,” dan lain-lain) membiarkannya pergi dan fokus pada kerja yang berkualiti.

  1. Dapatkan Maklumat Positif

Studio Firma / Stocksy
Pierce juga mengesyorkan membaca atau mendengar maklumat positif setiap hari. “Sekiranya anda mengisi minda anda dengan maklumat yang menggembirakan dan memberi inspirasi, itu akan membuat anda termotivasi. Pergi ke kedai buku atau perpustakaan hari ini dan dapatkan sekurang-kurangnya satu buku mengenai topik positif yang akan memberi anda dorongan. Anda memerlukan peringatan berterusan yang memberitahu anda bahawa anda mampu berprestasi, “tulisnya.

  1. Ingatkan Diri Anda Mengapa Anda Menetapkan Matlamat

Nick Bondarev / Stocksy
Dalam tulisan untuk Buddha Kecil, penyalur bersepadu Maria Moraca mengatakan bahawa apabila keadaan terasa luar biasa, luangkan sedikit masa untuk duduk dan mengingatkan diri anda mengapa anda memilih jalan pertama. Adakah untuk menolong orang? Adakah kerana anda tahu tujuan akhir anda akan membawa kepada kebahagiaan jangka panjang, walaupun itu adalah jangka pendek? Ini selalu dapat membantu anda mencari kejelasan pada saat-saat terburuk.

  1. Bersikap Konsisten

Sergey Filimonov / Stocksy
Dan akhirnya, Strunks juga menekankan pentingnya konsisten dengan kerja anda, menulis, “ambil tindakan yang konsisten setiap hari.” Ini bermaksud bahawa walaupun anda sama sekali tidak berminat, lakukan satu perkara proaktif kecil yang akan mendorong anda ke arah tujuan utama anda – walaupun itu hanya tweet.

Tetap bermotivasi benar-benar berada dalam jangkauan anda – selalunya berkaitan dengan matlamat akhir anda dan memutuskan hasil akhir yang lebih besar menjadi langkah-langkah kecil yang dapat dikendalikan. Ingat – anda boleh melakukannya!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *